Rólam

„Ha beazonosíthatóan „valami” vagy, az segít kitűnni a tömegből. ”

Valamilyennek lenni – erre törekszem a munkámban.
Lukács Anita vagyok, okleveles lakberendező és home stager. 

A két szakmában a harmónia megteremtése a közös.

Lakberendezőként

az a célom, hogy egy lakásból kényelmes, praktikus és egységes hangulatot sugárzó otthont alakítsunk ki.

Home stagerként

azt tartom szem előtt, hogy az ingatlanod már a képeken kitűnjön a piac kínálatából, hívogató, kényelmes hangulatot árasszon, ahol a leendő vevő otthon érzi magát.

A lakberendezés és a home staging befektetés, nem kiadás: a terek meghatározzák a mindennapjainkat, hangulatuk befolyásolja, hogyan ébredünk reggel, és hogyan térünk nyugovóra este.
Akár magadnak alakítod ki a lakást, akár eladásra, a jövendő vevőnek akarod megmutatni legvonzóbb arcát, fontos, hogy az ingatlant kényelemre tervezzem. Eladáskor, kiadáskor ez akár milliós különbségeket is jelenthet az adásvételi szerződésben. Ha pedig te fogsz benne élni, megszépíti, kellemesebbé teszi a mindennapjaidat a hangulatos környezet.

Miért válassz engem?

18x költöztem életem során, 18 lakást rendeztem be magamnak és a családomnak. 18 alkalommal voltam vásárló, bérlő, eladó vagy kiadó. Alaposan ismerem mindegyik oldal igényeit. 

Nem a Pinterestről tanultam a szakmát, és nem is csak az iskolapadból hozom a tudásomat: gyakorlati tapasztalatom van számtalan élethelyzetből. Voltam összeköltöző és szétköltöző, voltam friss házas és vagyok rutinos feleség. Voltam kismama, és vagyok nagyobb gyermekek anyukája. Tudom, hogy minden élethelyzet más elvárásokat támaszt, és ezekre nem mindig nyújtanak megoldást a magazinok berendezett terei – legyenek bármilyen gyönyörűek is.

Az én célom az, hogy az otthonod harmonikus és kényelmes legyen, azonnal megragadja a figyelmet, miközben kielégíti a benne élők igényeit. Akár magadnak szeretnéd, akár a legjobb áron akarod eladni.

Ha számodra is fontosak ezek az értékek, akkor nézd meg, milyen szolgáltatásokkal tudok neked segíteni:

Gyakran felmerülő kérdések

Ha a kérdésedre nem kapsz választ, keress bártran elérhetőségeimen!

Ha már építkeztél vagy újítottál fel lakást, esetleg berendezted az új otthonodat, megtapasztalhattad, hogy mennyi időt, energiát, szaktudást és pénzt igényel mindez. Egy lakberendező a terveivel csökkenti a költségeidet és az erre a munkára ráfordított idődet.

Ha otthonod összhangjának a megteremtése a célod, érdemes lakberendezőt felkeresned, aki a bútorok kiválasztásában, a színek és stílus meghatározásában is nagy segítségedre lehet. 

A lakberendező tudja, hogy ami neked tetszik, az hol beszerezhető, amivel szintén időt nyersz, és felesleges kiadásoktól kíméled meg magad. 

Építkezés előtt, a tervek jóváhagyását megelőzően már érdemes lakberendező segítségét kérni, hiszen a falak még mozgathatóak, az ablakok, ajtók áthelyezhetőek, módosíthatóak, így a terek is jobban berendezhetőek lesznek.

Már akkor érdemes lakberendezőt felkeresni, mielőtt az építész engedélyezteti az épülő ház terveit. Az építész a lakberendezővel közösen tudja kialakítani számodra azokat a működő tereket, melyek kiszolgálnak Téged. A két szakma más-más szempontokat vesz figyelembe a tervezés során, de ha összeadódik a szakértelmük, a közös munkából számodra egy minden szempontból ideális otthon kerekedik ki. Ha az engedélyeztetés után szeretnél mégis tervet módosítani, akkor annak magas költségei vannak.

Nézzünk egy felújítást, ami optimális esetben 4-7 hét alatt megvalósítható. Sajnos az a tapasztalat – nem csak lakberendezői tapasztalat –, hogy csúszhatnak a munkálatok. Ha ráadásul még az Ügyfél a felújítás ideje alatt módosítja is az elképzeléseit (akár többször is), az további csúszásokat eredményezhet, ami senkinek sem jó.

Ezért egy lakberendező a terveivel nem csak az Ügyfélnek, hanem a kivitelezőnek is nagy segítséget nyújt, aki átgondolt, többször átbeszélt és véglegesített tervekkel tud már dolgozni. A tervezésről részletesen blogcikkemben olvashatsz.

Az ízlésünk is folyamatosan változik, nem csak a trend. Nekem – és nem csak nekem – örök kedvenc a skandináv , mely tiszta, világos, természetes, és mert Magyarországon is megkapható minden ebben a stílusban, a modern, mely letisztult, funkcionális és rendezett, nyitottságot tükröz a benn élőkről, valamint az ipari (indusztriális), ami a szabadságot, az egyedi életformát hivatott érzékeltetni. 

Egyre jobban felkeltette az érdeklődésemet a mid-century  és a japandi lakberendezési stílus, ami egyszerre egyszerű és látványos, de mégis formabontó. 

Amiben viszont nem lehetek a segítségedre az a mediterrán és a klasszikus stílusú enteriőr megtervezése

Ezen szolgáltatásom tartalmát a lakberendezésen belül a tervezésnél találod. Az ott felsoroltakkal állok rendelkezésre, melynek ára 9000 Ft/m2-tól, vagy egyedi megállapodás alapján.

Az online tanácsadásban az a jó, hogy nincsenek határok! Távol egymástól, az online térben, a saját számítógépünk vagy telefonunk kamerája előtt beszéljük át az aktuális, a lakberendezési tanácsadás szolgáltatásaimban felsoroltakat. Ha a tanácsadáson túl esetleg konkrét tervre van szükséged – akár több helyiséget érintően is – keress bátran!

Természetesen a legideálisabb az, ha a teljes otthonodra elkészülnek a tervek, viszont ha erre nincs szükséged vagy módod, akkor bizonyos helyiség(ek) tervezésénél is számíthatsz Rám!

A Home Staging nem más, mint lakásunk tudatos, vevőközpontú felkészítése az eladásra, kiadásra úgy, hogy az a legjobb, legszebb arcát mutassa meg a potenciális érdeklődőknek, és gyorsabban, versenytársait beelőzve, a piaci árat meghaladó összegért kelljen el, találjon rá új tulajdonosára.

Az ingatlanvásárlással kapcsolatos döntések érzelmi alapon születnek. A vevők a kiszemelt lakásba belépve már azon gondolkodnak, hogy mit hová tegyenek, milyen legyen a fal színe, stb… Mindez az idill szerte foszlik, ha az álmodozás közben egyszer csak elkezd csöpögni a csap, vagy netán’ recseg a lába alatt a parketta. Ekkor már csak azon gondolkodik, hogy mennyi mindent kell még ebben a lakásban megcsinálni, megcsináltatni! 

Megéri ezeket az apró hibákat mi magunknak javítani, mert a belefektetett energia, idő és pénz mind-mind megtérül. Ha a lakásban minden rendben van, azaz patyolat tiszta, világosak a falak, nincs leszakadva a konyhaszekrény fogantyúja, nem csöpög a csap, karcmentes a konyhapult munkalapja, …, akkor az érdeklődő nem megoldandó problémák, javítások, cserék számosságát látja maga előtt, hanem egy hibamentes, harmonikusan berendezett és dekorált lakás

Semmi nem maradhat félbe, tökéletesen befejezettnek kell lennie a kínált ingatlannak!

Valamennyi Home Staging folyamat alapos, mindenre kiterjedő piacelemzéssel, árazással indul, hogy lássuk, a Te lakásod mennyit ér a jelenlegi állapotában az ingatlanpiacon. Ingatlanunk értékének maximum 5 %-át érdemes felkészítésre fordítani. Az e feletti összeg befektetésével már ingatlanfejlesztést érünk el. A költségvetés szigorú kereteken belül mozog, csak annyit szabad rákölteni egy ingatlanra, amennyit az adott lakás környéke, a versenytársak igényelnek, nem többet. 

És hidd el, a Tiéd ki fog emelkedni a többi közül!

A válaszom egyértelmű: BÚTOROZVA. 100 emberből csak 4 látja a terekben a lehetőséget, így ha bútorozatlanul akarjuk piacra dobni a lakásunkat, akkor csak annak a 4 embernek kínáljuk azt, és kihagyjuk a többi 96 érdeklődőt. 

Nem a bútorokat áruljuk, hanem a lakást, a bútor kelléke az eladásnak, mellyel megmutatjuk az érdeklődőnek az adott térben rejlő lehetőséget, az ágy, a kanapé, az asztal, stb. helyét, és egyfajta támpontot adunk a fantáziájának. Ha a vevő összehasonlít egy üres és egy home stagingelt, bebútorozott lakást, akkor a döntésekor már nem az lesz a kérdés, hogy megvegye vagy sem a berendezett, felkészített lakást, hanem az, hogy bútorral vagy bútor nélkül. Ez nagy különbség!

Két opciót javasolok: vagy olyan bútorokat, dekorációkat vásárolsz a berendezéshez, amit tovább viszel majd az új, saját lakásodba, vagy bérelheted is azokat. Bármelyiket is választod, tudok benne segíteni!

Minden vevő az álomotthonát keresi: legyen világos, tágas…

Ehhez világosítani, szellőssé kell tenni a teret: frissen, törtfehér színűre festett fal, a lakás helyiségeinek funkció szerinti bebútorozása. A megfelelő hangulatot a dekorációval tudjuk elérni.

A célcsoportnak megfelelő színek megválasztása kulcsfontosságú, ugyanígy a dekoráció milyensége is. Ezért nagyon fontos a célcsoport pontos meghatározása, így a megfelelő dekoráció kiválasztása is sokkal könnyedebbé és konkrétabbá válik.

Pl. ha a célcsoportunk egyedül álló, fiatal felnőtt, akkor friss színeket válasszunk dekoráláshoz (pl.: narancs, pink és azok árnyalatai). A nappalinál tegyünk a kanapéra ilyen színű díszpárnákat, az asztalra dekorációt (vázába virágcsokrot, tálba dekorációt), legyen zöld növény szinte minden helyiségbe, de egy-egy kép vagy tükör a falon is remekül vonzza a szemet.

Ha már böngésztél ingatlanhirdetéseket, akkor nem árulok el nagy titkot azzal, hogy valójában a profi ingatlanfotós által készített képek adják el az ingatlant. Azok a fotósok, akik nem speciálisan enteriőrfotózással foglalkoznak, más szemüvegen keresztül látják a teret, más gépet, technikai kiegészítőket használ az, aki családi, portré vagy természetfotókat készít.  

A minőségi, mindent bemutató, nem torzított fotók adják el a lakást. A vevő, mielőtt a hirdetésre kattintana, a hirdetés nyitóképe ragadja meg a tekintetét. És mivel a többi kép is minőségi és a valóságot láttatja, a vevő azt kapja, amire számít, amibe talán már a képek alapján beleszeretett. 

Az ideális fotósorozat követi a hirdetés szövegét, bemutatja azt, amit leírunk. Láttatja a térkapcsolatokat, hogy mi honnan nyílik.

Az ingatlanfotós költsége külön tétel, a megbízást vele kötöd meg, melyet azon Home Staging szolgáltatásimnál jelzek is, ahol ez szerepel. 

Természetesen Te is hozhatsz fotóst, ha szeretnél, de az általam ajánlottak többszörösen bizonyítottak, a szakmájuk legmagasabb szintjét képviselik, megéri őket felkérni!

Az ingatlan hirdetések a hirdetés szövegéből, a megfelelő sorrendben rakott tökéletes fotókból és az eladásra vagy kiadásra szánt ingatlan marketing alaprajzából áll.

A szöveg a vevőről kell, hogy szóljon. Olyan szöveg kell, ami elad, és kinek ad el? A célcsoportnak. A célcsoportnak megfelelően kell kommunikálni. 

Pl.: Ha a lakásod 1-1,5 szobás, akkor a hirdetési szöveg ne arról szóljon, hogy játszótér, iskola van a környéken, mert nagyvalószínűséggel egy ekkora lakást egyedül álló vagy fiatal pár keres megvételre. 

Továbbá a hirdetésnek minden információt kell tartalmaznia a lakásról, melyek valósak, hogy az ingatlant teljesen megismerhesse a vevő, így csak olyan keres meg, akit pont a Te lakásod érdekel.

A profi ingatlanfotók létjogosultságáról az előző kérdésnél már részletesen írtam. Még csak annyi ehhez, hogy a vevő másodpercek alatt dönt, hogy rákattint-e a hirdetésre. 

Az ideális fotósorozat követi a hirdetés szövegét, bemutatja azt, amit leírunk. Be kell mutatni többek között a térkapcsolatokat is, hogy mi honnan nyílik, hiszen mi ismerjük a saját lakásunkat, a vevő viszont nem.   

A marketing alaprajz többek között mutassa a lakásban lévő helyiségeket, azok funkcióit (szobák, konyha, stb.), alapterületeit, látassa a helyiségek egymáshoz való viszonyát és kapcsolódásukat. Legyen méretarányos, szerepeljen rajta a lakás fekvése (tájolása, az ablakok merre néznek, tájolása), a falak hossza, a nyílászárók nyitási iránya (az ablak ablaknak, az ajtó ajtónak legyen jelölve), stb. 

Kétféle alaprajzot készítünk egy ingatlanmarketing anyagba: egy méretezettet és egy berendezési tervet

A méretezett fekete-fehér színű, tartalmazza a méretarányos beépített bútorokat, szanitereket, a helyiségek nevét, alapterületét, a belmagasságot, a bejárati nyilat, a lakást határoló területeket (kert, udvar, lépcsőház, stb.). 

A berendezési terv színes, elhelyezzük rá a berendezéseket (bútorok, szőnyegek, dekorációk, stb.), nincs rajta írás, életérzést közvetít, látványos. A vevő azt látja, hogy mi fér el, arányaiban mi mekkora. Ezen is jelölésre kerülnek a helyiségek funkciói.